A plakát több, mint egy egyszerű fénykép. Figyelemfelhívó tényező akár az utcán, akár belős terekben. Mindegy, hogy művészileg nézzük, vagy csupán a bevételnövelő képességét, biztosak lehetünk a hasznosságában. Hogy miért? És hogyan is készül?
Először (csakúgy, mint mindenhez) kell egy ötlet. Egy frappáns dolog, ami eladja azt, amink van (pl.: könyv, koncert, film, klubok, találkozók, stb...) és biztosítja a szemlélődőt afelől, hogy neki megéri megnézni, elmenni, megvásárolni azt a dolgot, ami a plakáton szerepel.
Mitől drága a tervezés? A válasz egyszerű: mert mindezeket végig kell gondolni és beszélni/vitatni, amiket feljebb már felsoroltunk. Nyilván nem elég nagyon nagy, középre rendezett betűkkel hirdetni valamit. Ez egy hosszabb (akár két hetet is felölelő) munka.
Természetesen vannak olyan sablonok, amiket hosszú évek óta használnak, pontosan azért, beváltak és nem lehet már jobbítani őket. Ezek pontosan a megfelelő mértékben hívják fel magukra a figyelmet, kellően informatívak, hátrányuk viszont, hogy már milliószor láttuk őket. Ez nem feltétlen jelent nagy hátrányt. Hiszen nincs mindig szükség egyedi plakátra. Amikor viszont igen, hát bizony meg kell fizetni az árát (lásd nálunk).
Lássuk akkor a tervezés menetét. Az ember fogja az ötletét és felveszi a kapcsolatot a grafikussal (céggel, haverral, stb...). Megbeszélik, hogy miként is lehet megvalósítani. Előfordul, hogy fényképeket kell készíteni hozzá, ami akár plusz költséggel is járhat. Majd, ha minden együtt van, a grafikus elkezd dolgozni a plakáton. A végeredmény ilyenkor már hamar látható, melyet megnézve, tovább alakíthatjuk, hiszen a (késznek tűnő) plakátot szemlélve feltűnnek az esetleges hibák és talán támad néhány extra ötletünk (esetleg a grafikus (cég) járul hozzá. Jellemzően érdemes meghallgatni az ilyen tanácsokat, mivel a grafikus tisztában van azzal, mi vonzza az emberi tekintetet, és hogyan lehet azt irányítani, hogy végigvándorolva a plakáton, minden információt sikeresen befogadjon, és később (esetleg) emlékezzen is rá.
Ha sablont választunk, minden leegyszerűsödik, ugyanis a grafikus (cég) a plakát fentebb felsorolt tulajdonságait már régen kitalálta, most csupán a mi saját feliratainkat és képeinket kell a megfelelő helyre helyezni.
Tehát végső soron elmondhatjuk, hogy akár olcsóbb, akár drágább plakátot csináltat az ember, mindig vizsgálja meg annak valódi bevételnövelő képességét és válassza a lehető legjobbat (de soha se sajánljuk rá a pénzt, ha úgy érezzük megéri).
Mitől drága a tervezés? A válasz egyszerű: mert mindezeket végig kell gondolni és beszélni/vitatni, amiket feljebb már felsoroltunk. Nyilván nem elég nagyon nagy, középre rendezett betűkkel hirdetni valamit. Ez egy hosszabb (akár két hetet is felölelő) munka.
Természetesen vannak olyan sablonok, amiket hosszú évek óta használnak, pontosan azért, beváltak és nem lehet már jobbítani őket. Ezek pontosan a megfelelő mértékben hívják fel magukra a figyelmet, kellően informatívak, hátrányuk viszont, hogy már milliószor láttuk őket. Ez nem feltétlen jelent nagy hátrányt. Hiszen nincs mindig szükség egyedi plakátra. Amikor viszont igen, hát bizony meg kell fizetni az árát (lásd nálunk).
Lássuk akkor a tervezés menetét. Az ember fogja az ötletét és felveszi a kapcsolatot a grafikussal (céggel, haverral, stb...). Megbeszélik, hogy miként is lehet megvalósítani. Előfordul, hogy fényképeket kell készíteni hozzá, ami akár plusz költséggel is járhat. Majd, ha minden együtt van, a grafikus elkezd dolgozni a plakáton. A végeredmény ilyenkor már hamar látható, melyet megnézve, tovább alakíthatjuk, hiszen a (késznek tűnő) plakátot szemlélve feltűnnek az esetleges hibák és talán támad néhány extra ötletünk (esetleg a grafikus (cég) járul hozzá. Jellemzően érdemes meghallgatni az ilyen tanácsokat, mivel a grafikus tisztában van azzal, mi vonzza az emberi tekintetet, és hogyan lehet azt irányítani, hogy végigvándorolva a plakáton, minden információt sikeresen befogadjon, és később (esetleg) emlékezzen is rá.
Ha sablont választunk, minden leegyszerűsödik, ugyanis a grafikus (cég) a plakát fentebb felsorolt tulajdonságait már régen kitalálta, most csupán a mi saját feliratainkat és képeinket kell a megfelelő helyre helyezni.
Tehát végső soron elmondhatjuk, hogy akár olcsóbb, akár drágább plakátot csináltat az ember, mindig vizsgálja meg annak valódi bevételnövelő képességét és válassza a lehető legjobbat (de soha se sajánljuk rá a pénzt, ha úgy érezzük megéri).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Akkor is írhatsz kommentet, ha nem vagy tag.
Néha pedig előfordul, hogy "a kért műveletet nem tudja végrehajtani". Hát ilyenkor újra kell próbálkozni. Eskü nem az én hibám. :-p
Szóval írj kommentet bátran. :-D