:: MENÜ :: [W]HOME :: [W]Hírek :: [N]Helyzetjelentés :: [E]Filmesztétika :: MENÜ ::

hétfő, október 05, 2009

Moziünnep


Még a moziünnep alatt megnéztem két filmet. A Harry Potter és a Félvér Herceget (Harry Potter and the Half Blood Prince) és az Alkonyatot (Twilight).

Először is a Alkonyat-ról: Én már írtam régen róla, de akkor én a filmet itthon láttam. Nem pedig moziban. És nagyon is igaz, hogy a moziban annyira más minden. A hangzás, meg a hatalmas képernyő semmit nem tud felülmúlni. Teljesen máshogy láttam és sokkal jobban tetszett, mint amikor dvd-n néztem.

És ami fura volt azaz, hogy más jelenetek is voltak benne, mint a dvd változatban. És sokkal jobb volt. Annyira tetszett, hogy már megváltoztatom a véleményem a filmről: remek. Nem tudtam belekötni semmibe sem. Komolyan. Hazafele ezen gondolkoztam. 10-ből simán adok neki 8-at. Kettőt azért vontam le, mert voltak benne olyan részek, amit én kihagytam volna, mert nem lett tőle jobb a film.

A lényeg, hogy nem tudom, hogy amiatt van-e, mert olvastam a könyvet vagy mert itthon más körülmények között láttam, de mindenesetre tényleg máshogy látom már. És még jobban várom a második részét.

A Harry Potter és a Félvér Herceg: az már biztos, hogy igazuk volt a kritikusoknak, amikor azt írták, hogy ez a legjobb a 6 film közül. Tényleg az. Úgy néztem, hogy teljesen elkülönítettem a könyvtől, mert ha nem úgy nézem, akkor valószínű, hogy nem 8 pontosra ítélem ezt is. Én nagyon ragaszkodom a könyvhöz, ezért kellett úgy beülnöm a moziba, mintha nem olvastam volna. Persze sajnos történt egy-két helyen, hogy eszembe jutott a könyv, mert máshogy nem biztos, hogy vágom a lényegét.

És itt kezdem azzal, hogy volt egy unalmas rész, aminél majd elaludtam. Pedig a könyvben izgalmas volt. Ez pedig a barlangos jelenet, amikor Dumbledore megissza azt az italt, ami alatt a horcrux volt. Ezt mondjuk lehetett volna egy kicsit izgalmasabbra. Nem féltem amikor néztem, pedig ennek a résznek ez lett volna a lényege. Amikor olvastam tökre izgultam, de itt...hát, nem igazán.

A másik dolog pedig, hogy furcsa volt, hogy a bájitaltankönyvet nem emelték ki. Ha nem olvasom a könyvet, nem is tulajdonítok neki nagy szerepet. De ha jól emlékszem (és hát jól emlékszem, mert nem egyszer olvastam) az az egyik főszál. A végén nem is volt olyan ütős, amikor Piton közölte, hogy ő a Félvér Herceg. Nem igazán vágtam, hogy ezt miért hagyták ki. Az oké, hogy Harry annak a segítségével oldotta meg az elején a feladatot, hogy megkapja a szerencseszérumot, de körülbelül ennyi is volt. Nem emelték ki, hogy mennyi mindent tanult belőle és hogy egyáltalán mennyit gondolkozik, hogy ki is lehet az a Félvér Herceg. Ha jól emlékszem az apját meg sem említették (de ebben nem vagyok már 100%-ig biztos). Oké, Hermione körülnézett a könyvtárban, de ezt is csak félvállról emlegették.

A másik ami nagyon nem tetszett az Ginny. Jajj, annyira nem illik bele, hogy az valami hihetetlen. Helyette inkább Hermione-t emelték volna ki, hogy nyomoz a Félvér Herceg után.

A végére kiemelnék 3 színészt, akik viszont nagyon nagyot nyújtottak a film során és ők nem mások, mint Rupert Grint (Ron Weasly), Jim Broadbent (Horatius professzor) és Evanna Lynch (Luna Lovegood). Ők hárman tényleg annyira jól eljátszották a szerepüket, hogy az csak na.
Horatius-t tökéletesen alakította Jim, nagyon kellemesen csalódtam. Evanna a beszólásai és a gesztikulálásai miatt volt nagyon jó. Rupert meg persze már az előzőekben is nagyon jól játszott, de itt még jobban megmutatta mit tud. Az biztos, hogy a trió közül (Daniel, Rupert, Emma) ő lesz az, akiről 10 év múlva is hallani fogunk.

Viszont Emma Watson (Hermione Granger)-t nem is tudom minek rakták bele. Semmi értelmeset nem csinált azonkívül, hogy szenvedett össze-vissza Ron miatt. Nem mintha Daniel Radcliffe (Harry Potter) lenyűgözött volna...na jó, azt alá kell írni, hogy amikor megitta a félix szerencseszérumot, akkor nagyon jól játszott, de ezenkívül semmi extrát nem nyújtott.

De ezeken kívül tényleg jó volt látni, mert nagyon jól megcsinálták. A színvilág, az effektek...minden jó volt. Persze kivéve azok amiket felsoroltam.

Nem bántam meg, hogy megnéztem őket, ajánlom mindenkinek.


1 megjegyzés:

  1. Nájsz,
    egyszer talán én is megnézem a harry potter-t, de egyelőre izé.
    az alkonyatot viszont nekem sehogyan sem lehetne beadni, lehet túl sok vámpíros regényt olvastam, vagy annyira máshogy látom ezeket a dolgokat; akárhogy is, én semmiképpen sem nevezném érdekes alkotásnak.
    na jó, eccer megnézem a harry potter-t...

    VálaszTörlés

Akkor is írhatsz kommentet, ha nem vagy tag.
Néha pedig előfordul, hogy "a kért műveletet nem tudja végrehajtani". Hát ilyenkor újra kell próbálkozni. Eskü nem az én hibám. :-p
Szóval írj kommentet bátran. :-D