:: MENÜ :: [W]HOME :: [W]Hírek :: [N]Helyzetjelentés :: [E]Filmesztétika :: MENÜ ::

hétfő, június 07, 2010

Egy kis szünet után...



Alice csodaországban:

A filmet Tim Burton rendezte. A jól ismert Sweeney Todd, Charlie és a csokigyár, Álmosvölgy legendája és még folytathatnám a sort. Most pedig a Walt Disney Alice csodaországban 1951-es mese folytatását csinálta meg 3D-ben. Gondoltam megnézem, mert azért mégis Tim Burton film és hát 3D, nem láttam még igazi 3D-s filmet, pláne nem moziban. Hát, mit mondjak, nem lett a kedvenc filmem...

A történet jól kezdődött. Tényleg tetszett. A felnőtt Alice visszakerül csodaországba, találkozik régi barátaival a Walt Disney-ből jól ismert Kalapossal (akit Johnny Depp kiválóan alakít), a macskával, a furcsa ikerpárral és a többiekkel is, akik több-kevesebb időre feltűnnek. Szóval, a kezdés jó volt, de a folytatás eléggé unalmas és ha nem lett volna 3D, valószínű, hogy elalszok.

A történet dióhéjban: Alice megérkezik, találkozik a régi barátokkal, rájön, hogy küldetése van segítenie kell legyőzni a gonoszt, összefognak, legyőzik, aztán Alice boldogan hazamegy, mert megmentette a Csodaországot. Kb ennyivel össze is lehet foglalni. Elnézést, hogy nem megyek bele jobban, de a sztori nem igazán maradt meg bennem.

Sokáig nem tudtam miért érzek furcsát a filmmel kapcsolatban. Aztán hosszas tanakodás után rájöttem, hogy azért mert az egész olyan üres volt. Ami lehetett amiatt, mert a szereplőket épphogy láttuk. Nem vitték túlzásba azt, hogy mindenkit megismerjünk. Ami végülis oké, mert a meséből elvben mindenki ismeri őket, de nem indulhattak ki abból, hogy mindenki ismeri az eredeti történetet.

Én például azt hittem, hogy ez a Walt Disney mese feldolgozása (persze tudni kell azt, hogy én nem olvastam a tartalmát a filmnek és csak az első előzetest láttam, amiből nem derült ki, hogy ez egy folytatás). Engem meglepetésként ért, hogy folytatták a mesét. Én megelégedtem volna azzal, hogy magát a mesét feldolgozzák, és látjuk például az osztrigák történetét (rozmár és az ácsmester meséje). Nem volt olyan érzésem, mint az 1951-es mesénél. Azt bármikor megnézem, felidézek belőle részleteket ("Boldog Nem születésnapot!":)). De itt ennél a filmnél ezt nem éreztem és továbbra sem érzem. Egyáltalán nem vágyok rá, hogy megnézzem mégegyszer és nem tudnám felidézni a film részleteit, mert nem maradtak meg bennem. Ezért van a kritikám elején pár szóval leírva a történet.

Komolyan, ha nem lett volna 3D-s a film, nem is lett volna érdemes megnézni. Sokat gondolkoztam azon, hogy vajon azért 3D-ésítik az ilyen filmeket, mert a történet eleve gyenge? Ezt tényleg nem tudom, mert nem láttam más 3D-s filmet, ami komoly. Ez a moziból hazafele jövet jutott eszembe. Majd megnézek más 3D-s filmeket is és akkor jobban át tudom ezt is gondolni.

A film egyébként 10/5, de csak azért, mert a film szépen meg lett csinálva, a 3D tök jó volt, a mesefigurákat jól megcsinálták (talán az ikerpár sikeredett picit bénára...), de a történet...lehetett volna izgisebb is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Akkor is írhatsz kommentet, ha nem vagy tag.
Néha pedig előfordul, hogy "a kért műveletet nem tudja végrehajtani". Hát ilyenkor újra kell próbálkozni. Eskü nem az én hibám. :-p
Szóval írj kommentet bátran. :-D