:: MENÜ :: [W]HOME :: [W]Hírek :: [N]Helyzetjelentés :: [E]Filmesztétika :: MENÜ ::

szerda, január 13, 2010

Sherlock Holmes


Hétvégén megnéztük a Sherlock Holmes-t. Előljáróban annyit, hogy nem számítottam rá, hogy ennyire fog tetszeni...

Sajnos csak szinkronosan tudtuk megnézni, mert rájött a magyarokra, hogy "most ezt a filmet leszinkronizáljuk, nehogy meg bírják nézni feliratosan az emberek" dolog. Na jó...nem volt rossz. Sőt, meglepően jó volt a szinkron. Mindenkinek eltalálták a hangját, de ettől függetlenül meg fogom nézni feliratosan, amikor kijön DVD-n.

A film remek, látványos, vicces, hangulatos és könnyed. Plusz remek színészeket választottak a szerepre, így nem is csoda, hogy tetszett.

Maga film nehezen indult. Én legalábbis ezt láttam, de az első félóra után helyrerázódik minden. Be kellett vezetni a filmet és én ezzel a részével nem tudtam mit kezdeni, mert nem volt se eleje, se vége annak, amit mutatni akartak, és nem értettem. De aztán a film első félórája után beindul és meglátom, mit akartak mutatni az első felével. És így minden értelmet kapott. Ennek így nincs sok értelme, mert nem tudom szavakkal leírni, hogy pontosan mit éreztem a film elején, de ez a legpontosabb leírás.

Robert Downey JR olyan jól alakította Sherlock Holmes-t, hogy elérte, még egyszer megnézzem a filmet moziban. Illett hozzá ez a zűllött karakter. Sok filmjét láttam már, szinte mindet, de eddig ebben tetszett a legjobban. A karakter miatt. És persze ott volt mellette a másik karakter, Dr. Watson, akit Jude Low játszott. Nem kell külön leírnom, hogy ő is nagyon jó volt. Ezt a két párost teljesen eltalálták.

Itt kitérnék rá, hogy a karaktereket árírták egy picit. A regényekben egészen máshogy viselkednek, de ez rendben volt. Én elfogadtam. Szóval, aki olvasta a könyvet és nagyon ragaszkodik a karakterhez, készüljön fel, hogy nem pontosan olyan karaktereket "lát" viszont, mint a regényben.

Maga a történet egyszerű volt, már az elején lehetett tudni, miben sántikál a gonosz és mit, hogyan csinál. Nekem logikus volt és nem volt meglepő a vége.
Mindenki nézze meg ezt a filmet, mert érdemes.

Még a zenéről annyit, hogy nagyon jó. Egész úton hazafele ezt dúdoltuk, mert fülbemászó. Mondjuk Hans Zimmer-től mit várhattam volna? Nem nagyon volt olyan filmzene, amit ő írt és nem tetszett....

A film trailer-e

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Akkor is írhatsz kommentet, ha nem vagy tag.
Néha pedig előfordul, hogy "a kért műveletet nem tudja végrehajtani". Hát ilyenkor újra kell próbálkozni. Eskü nem az én hibám. :-p
Szóval írj kommentet bátran. :-D